Persuitnodiging 11 jaar NEWNRG

Donderdag 25 juni 2015, van 08:00 – 22:00
miniRondeel Gaasterlandstraat 4, Amsterdam Zuid

11 jaar NEWNRG

De afgelopen 11 jaar heeft Pauline Westendorp er mede voor gezorgd dat de energietransitie naar duurzame energie op gang is gekomen in Amsterdam (en daarbuiten). In 2004 startte zij met uitvinders, kunstenaars, installateurs, duurzame energie experts, communicatiedeskundigen, studenten aan verschillende projecten. Altijd vanuit de grondvraag: Hoe kunnen we wonen, werken en vervoeren op lokale duurzame energie?

Het kan niet anders of u bent op de een of andere manier in aanraking gekomen met de vele projecten die zij in de afgelopen jaren heeft opgezet of helpen realiseren: van het allereerste plantaardige tankstation voor Auto & Geest tot de geWoonboot tot de P-NUTS Awards. Pauline stond jaren in de Duurzame Top-100 en is inmiddels jurylid voor de Duurzame Top-100.

CV NEWNRG/Pauline Westendorp

• Juni 2004 – oprichting duurzame energie voor de NDSM Scheepsbouwloods, bouwbegeleiding
  • 2004-2005 – Workshop Warme Meubels, vervolgd door een prijsvraag i.s.m. Telegraaf en MECC Maastricht (cartoon op voorpagina AD toevoegen)
  • 2006 – Wereldwijde primeur van het eerste tankstation voor plantaardige olie: NEW-ENERGY voor Auto & Geests.m. kunstenaars Bisscheroux en Voet
  • 2006 – 2011 – opgewekt.nu de vijfjarige struikelexpositie over wat er allemaal allang kan op het gebied van lokale duurzame energie: op het buitenterrein van de NDSM-werf.
  • 2006 – nu – de geWoonboot samen met de Key naar de NDSM-werf gehaald in het kader van opgewekt.nu
  • 2007, 2008, 2009 – de Schoner Vervoer Toer, op de autovrije zondag
  • 2010 – nu – Wij Krijgen Kippen, aanjager en meedoener van lokale duurzame energie initiatieven in de Metropoolregio Amsterdam
  • 2010 – nu – de P-NUTS Awards, dé vak- en inspiratieprijs voor de voorlopers en koplopers in duurzame energie
  • 2012 – nu – Energiecoöperatie Zuiderlicht, lokale duurzame energie opwekken en leveren aan, voor en met leden
  • 2015 – oprichting ondernemerscoöperatie NEWNRG, energieadviseur op het gebied van woningen, gebouwen en gebieden

Nu tot 2028

Pauline Westendorp heeft met haar Ondernemerscoöperatie NEWNRG de missie om de Metropoolregio Amsterdam in 2028 op 100% schone energie te krijgen: energie besparen en de resterende energie lokaal en duurzaam opwekken: Amsterdam naar Nul op de Meter.

Programma 25 juni 2015

8:00-10:00 @ miniRondeel, Gaasterlandstraat 4, Amsterdam
Henry Meijdam, voorzitter voor de Raad voor Leefomgeving en Infrastructuur geeft zijn visie op hoe Nederland in 2050 voor 100% op eigen energie kan zijn.
Zuidas predikant Ruben van Zwieten interviewt Carolien Gehrels, Europees directeur Big Urban Cliënts van Arcadis en voormalig wethouder van Amsterdam. Hoe kunnen lokale (idealistische) en vaak informele  initiatieven het beste samenwerken met gevestigde, formele partijen als de overheid en het bedrijfsleven?

10.00-11:00 @ miniRondeel, Gaasterlandstraat 4, Amsterdam
Recente ontwikkelingen Nul-op-de-Meter gebouwen en het antwoord op de vraag, wie financiert dit?
Opening Expositie 11 jaar NEWNRG en kennismaken met de leden van Ondernemerscoöperatie NEWNRG!

11:00-15:15 Vertrek @ miniRondeel Gaasterlandstraat 4, Amsterdam. Eindpunt varieert per groep.
Fietstocht langs Nul-op-de-Meter woningen en gebouwen in Amsterdam, met een lunchstop en rondleiding langs het warmtenet van De Hallen.

20:15-22:00 @ IJburg College 1, Pampuslaan 1, Amsterdam
Openbare bijeenkomst van Energiecoöperatie Zuiderlicht. Learnings van succesvolle energiecoöperatie Ecopower uit Belgie (met 50.000 leden). Als u geïnteresseerd bent om naar (een onderdeel van) deze feestelijke dag te komen of vragen heeft over een van deze projecten, neem dan contact op met Sasja de Valença: sasja@newnrg.nl of bel 06-20020259

0 antwoorden

Meepraten?